رنگ بندی نقش بسیار بزرگی را در طراحی لوگو و البته زندگی شخصی بازی می کنند. که میتواند نقاشی کردن بر روی یک کاغذ باشد یا مقایسه دو چیز بدون استفاده از کلمات که بیشتر در اینفوگرافیک کاربرد دارد که در یک مقاله به جداگانه به آن پرداختیم. شناخت رنگ ها همچنین می تواند به شما در انتخاب نوع لباسی که می پوشید بسیار کمک کند.

چگونه برای طراحی لوگو خود رنگ بندی انتخاب کنیم؟

هر رنگی، از جمله سیاه و سفید، دارای پیامدهایی برای طراحی لوگو است. شما نیاز دارید تا به منظور افزایش عناصر خاصی از لوگو و آوردن نکات دقیق و ظریف به پیام خود، با استفاده از رنگ بندی و تن ها، رنگ های خود را با دقت انتخاب کنید.
خیلی از کارفرمایان ترجیح می دهند رنگ بندی مورد علاقه شان روی لوگو استفاده شود، شاید هم به صورت شهودی و غریزی رنگ مورد نظرشان را انتخاب کنند. اما همان طور که متخصصین می گویند، رنگ هایی که برای لوگوتان انتخاب می کنید، حاوی پیغام هایی از طرف شرکت مورد نظر به مصرف کنندگان هستند.
برای هر طراح لوگو و یا طراح آرم لازم است که با رنگ های اصلی نحوه ترکیب آن ها، رنگ های فرعی و خصوصیات ذاتی آن ها آشنا باشد تا بتواند به هنگام طراحی مناسب ترین گزینه را برای قدرتمند تر کردن معنای لوگو ی تصویری به کاربرد.

قدرت روانشناسی

طراحان گرافیکی به مهار قدرت روانشناسی رنگ در طرح های خود نیاز دارند و این موضوع در هیچ زمینه ای به اندازه ی طراحی لوگو نیست.
با توجه به میزان تاثیر گذاری رنگ ها بر ذهن بیننده این اطمینان حاصل می شود که رنگ ها نقش بسیار مهمی را در طرح های شما ایفا میکنند . اگر به بسته بندی بطری های آب معدنی دقت کنید متوجه خواهید شد که طراحان بسته بندی از رنگ آبی استفاده کرده اند چرا که این رنگ آبی” است که احساس خنک بودن را به بیننده القا می کند و ارتباط بسیار مستقیم با فروش آن محصول دارد . پس یادتان باشد انتخاب رنگ باید با دانش لازم انجام شود نه سلیقه شخصی.

متیو لاکیش، پژوهشی را انجام داد و او کشف کرد که قابل رؤیت ترین ترکیبات رنگ برای طراحی آرم حرفه ای به شرح ذیل اند:

  1. سیاه روی زرد
  2. سبز روی سفید
  3. قرمز روی سفید
  4.  آبی روی سفید
  5. سفید روی آبی
  6. سیاه روی سفید
  7. زرد روی سیاه
  8. سفید روی قرمز
  9. سفید روی سبز
  10. سفید روی سیاه
  11. قرمز روی زرد
  12. سبز روی قرمز
  13. قرمز روی سبز

نوشته ی سفید روی متن سیاه یا خاکستری فکر مناسبی نیست. مردم حروف سیاه را بر متن سفید، ۴۲ درصد سریع تر از حروف سفید بر متن خاکستری میخوانند. به علاوه ۷۷/۷ درصد همه ی خوانندگان اعتقاد دارند که حروف سیاه بر متن سفید را سریع تر از سفید بر متن سیاه می خوانند.

برای عناوین رنگی از حروفی با ضربه هایی پهن تر استفاده کنید و سر حروف را اندکی بزرگتر از حروف سیاه بگیرید. زیرا طراحی لوگو رنگی نیاز به حجم بیشتری دارند تا به همان تضاد میان رنگ‌های سیاه و سفید دست یابند.

از طراحی لوگو بسیار کلفت، بسیار نازک، رنگ پریده یا تیره استفاده نکنید. همچنین باید از نوشتن نوشتار روی تصویرها خودداری کنید. هر طراحی که به خواننده اجازه نمی دهد به رنگ زمینه یا شکل کاراکترها پی ببرد، میزان خوانندگانش از متوسط نیز پایین تر میرود.

 

 


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها